Yeni Sayfa 1

MARDİN TUR PROGRAMI

1.Gün: İstanbul > Diyarbakır > Hasankeyf > Mor Gabriel Manastırı > Midyat (2 Gece)

Atatürk havalimanından Onur Havayollarının OHY 034 seferi ile Diyarbakır’a varıyoruz. Alanda bizi karşılayan aracımızla buluşuyoruz. Tarihi Hasan Paşa hanında yöreye özgü sabah kahvaltımızı yapıyoruz ve turumuza başlıyoruz. İlk olarak İslam âleminin 5.büyük haremi şerif olarak ün kazanan Diyarbakır Ulu Camiini geziyoruz. Gezi sonrası Diyarbakır surlarının en önemli burcu olan Keçi Burcuna çıkıp, buradan Diyarbakır’ı keyifle izleyip fotoğrafladıktan sonra Hasankeyf’e yol alıyoruz. Büyük bir heyecan ile gezeceğimiz Hasankeyf’te mağara evleri, Dünya’da bir ilk olan taş köprüyü, kalesini, kalede küçük saray, büyük saray, ulu camii ve yerleşim yerlerini, Osmanlı hamamı gezilerimiz sonrası fotoğraf karelerimizi aldıktan sonra Midyat’a hareket ediyoruz. Midyat’ta mahalli yemeklerden oluşan öğle yemeğimizi yedikten sonra Midyat turumuza başlıyoruz. Bölgenin en güzel yerlerinden biri olan Midyat’ta ilk durağımız yüksek bir tepede kurulmuş olan Mor Gabriel Manastırı. Manastır görevlilerinden alacağımız önemli bilgiler sonrası yine birçok dizi ve filme ev sahipliği yapmış Devlet Konuk Evini dolaşıyoruz. Midyat evlerinin en seçkin örneği olan konuk evinin terasından bütün Midyat’ı keyif ile izleyip fotoğraflıyoruz. Kendimizi Midyat çarşılarına bırakıp, ülkemizde gümüş ve telkari sanatının merkezi konumunda bulunan vereceğimiz serbest zaman sonrası otelimize yerleşiyoruz.

Günün Lezzet Durağı/Midyat: Restoranımızda yöresel mahalli yemekleri tavsiye ediyoruz.

Yöresel Zenginlikler: Telkari, gümüş ve taş işlemeciği bölgenin önemli el sanatlarındandır.

2.Gün: Mardin > Mor Behnam Kilisesi > Kasimiye Medresesi > Deyr-ül Zafaran Manastırı

Bu sabah Mardin’e hareket ediyoruz. Adeta bir açık hava müzesini andıran Mardin’de ilk durağımız Mor Behnam Kırklar Kilisesi. Hala Süryanilerin metropolitlik görevini sürdüren kilise görevlisinden alacağımız bilgilerin ardından Mardin’in dar sokaklarında yapacağımız yürüyüş sonrası Mardin Müzesi, Latifiye Camii, Gazipaşa İlköğretim Okulu gezilerimizi gerçekleştiriyoruz. Mardin’in çarşılarından yolumuza devam edip, bölgenin en önemli yapılarından biri olan Ulu Camii görüyor ve fotoğraflıyoruz. Yöresel tatlardan oluşan öğle yemeğimizi alarak birçok dizi ve filme ev sahipliği yapmış PTT binası geziyoruz. Şehidiye Camii ve Medresesi ziyaretimiz sonrası Mardin’in sembollerinden olan Abbaralardan geçip aracımıza binerek, Kasimiye Medresesi gezimiz sonrası rotamızı bütün Dünya’daki Süryani halkının merkezi konumunda bulunan Deyrulzafaran Manastırına çeviriyoruz. Manastır hakkında edineceğimiz bilgiler sonrasında otelimize dönüyoruz.

Günün Lezzet Durağı/Mardin: Ezme, salata, sumaklı soğan, yöreye özgü cevizli kebap.

Yöresel Zenginlikler: Mardin deyince aklımıza hemen Telkari gelir. Taş işlemeciliği, bakırcılık, kuyumculuk, gümüşçülük, oyacılık, dokumacılık, kilimcilik belli başlı el sanatlarıdır.

3.Gün: Savur > Kıllıt Köyü > Beyaz Su > Nusaybin > Dara > Mardin > İstanbul

Bugün rotamızı Mardin’in düz Mezopotamya ovasından dağlık ve yeşillik alanlarına çeviriyoruz. İlk durağımız Mardin’e benzerliği ile bir minyatürü olan Savur İlçesi. Burada Hacı Abdullah Bey Konağından bütün Savur’u keyif ile izlerken çaylarımızı ve kahvelerimizi afiyetle yudumluyoruz. Savur evlerini, evlerin altında bulunan mağaraları gezip Savur sokaklarında dolaştıktan sonra Hıristiyanlığın ilk yerleşim köylerinden biri olan Kıllıt Köyüne varıyoruz. Köyün terk edilmiş görüntüsü bize bir yandan hüzün verecek, bir yandan köyün muhtarı İlyas amcadan Kıllıt köyünün hikâyesini büyük bir merakla dinleyip, köyde bulunan Ortodoks, Katolik ve Protestan Kiliselerini ziyaretimiz sonrası Nusaybin’e gelmeden beyaz suda öğle yemeği molası veriyoruz. Yemek sonrası Nusaybin’de yapacağımız gezi sonrası Büyük İskender ile Pers kralı Darius arasındaki savaşa sahne olan Dara Antik Kentinde mağara evleri, mezarları, kiliseleri, su sarnıçları ile yerin altında bulunan halk arasında zindan olarak bilinen antik kentini geziyoruz. Burada vereceğimiz molada içeceğiniz naneli ayranla köy halkı ve çocukları ile kuracağımız güzel iletişimden sonra Mardin’e geliyoruz. Merkezde vereceğimiz serbest zaman sonrası Diyarbakır’a hareket ediyoruz. Diyarbakır Havalimanından Onur Hava Yollarının OHY 037 seferi ile İstanbul Atatürk Havalimanına varıyoruz.

Günün Lezzet Durağı: Beyaz su kenarındaki restoranımız da nefis ızgara alabalık ve salata.

Yeni Sayfa 1

MARDİN TUR PROGRAMI- 6.2.2015

.......................................

BİZE ULAŞIN- 6.2.2015

FİYATLARIMIZ- 6.2.2015

Yeni web tasarımımız devrede...- 5.2.2015

.......................................

ANASAYFA  I  HAKKIMIZDA  I  HİZM

ANASAYFA  I  HAKKIMIZDA  I  HİZMETLERİMİZ  I  ARAÇLARIMIZ  I  FİYATLARIMIZ  I  MARDİN  I  GALERİ  I  BİZE ULAŞIN

Copyright © 2015 Karataş Turizm ve Taşımacılık.Her hakkı saklıdır.
Adres:13 Mart Mah. 5 Sokak No :15 My Office Baraj İş Merkezi No:3 Yenişehir - Mardin / TURKEY